Michał Jaworski Michał Jaworski
567
BLOG

Wakacyjny klub wesołych idiotów

Michał Jaworski Michał Jaworski Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 27

Jeżeli ktoś idzie na spektakl  prestidigitatora i ten w jego kieszeni znajduje zegarek sąsiada to wiadomo, że obaj zapłacili za pokaz zręcznosci artysty a kiedy ten artysta swojej sztuce przydaje otoczki naukowej albo nadprzyrodzonej to wiadmo, że to tylko element spektaklu.
Inaczej rzecz ma się, kiedy wytwór czyjejś fantazji zostaje przedstwiony jako wynalazek czy odkrycie naukowe, a co jakiś czas takie "wynalazki" trafiają do mediów. Internet stworzył tu nową jakość - nie trzeba latać za dziennikarzem, który na ogół pokaże wymowne kółko na czole -  wystrczy samemu umieścić w sieci "dowody:" działania swojego wynalazku. Zyskana w ten sposób popularnoość zmusi media a nawet naukowców do zajęcia się "wynalazkiem".
Przekładnia Żbikowskiego, czyli perpetuum  moblie rodzimego kowala.
Wakacyjny klub idiotów S24

To oczywiście zwykła przekładnia pasowa czy łańcuchowa. Za  to łatwo policzyć ile, przy jej deklarowanej przez wynalazce sprawności 150% potrzeba by takich przekładni ustawić w szereg, żeby Bełchatów zastąpić jednym koniem chodzącym  w kieracie.

Propulsja, czyli łamanie zasady zachowanie pędu.
Zawsze rzecz polega na wykorzystaniu różnych oporów  ruchu w  kierunku "pro" i "retro". Najprostszy, samowbijający się gwóźdź magistra  Kaczejzupy niestety nie znajduje  uznania  ortodoksyjnych klubowiczów.
Wakacyjny klub idiotów S24

Zgodnie  z  zasadą zachownia pędu, kiedy wirujące ciężarki poruszają się w górę, obudowa czyli gwóźdź w dół - i na  odwrót, ale w dół są mniejsze  opory ruchu.. Bez ośrodka stawiającego opór taki gwóźdź będzie wykonywał oscylacje a jego środek  ciężkości pozostanie w miejscu.
Sprytniejszy jest  ten  patent. Proste pomiary tarcia w ruchu dp przodu i do tyłu nie wykażą różnic.

Konstruktor uzyskał niesymetryczne tarcie  toczenia poprzez zmianę nacisku na osie. Wiadomo, że im kólko mniejsze, tym siła tarcie toczenia większa. W tym wehikule w jednej fazie ciężarek wahadła idzie do przodu zwiększając nacisk na przednią oś z mniejszym kółkiem czyli wiekszym tarciem a równoczesnie wehikuł, aby dochować zasady zachowania pędu porusza się do tyłu. Kiedy ciężarek idzie do tyłu wszystko dzieje się odwrotnie i ruch wehikułu do tyłu odbywa się z większym tarciem niż ruch  do przodu.   
Jednakowóż nadal istoty rzeczy prawdziwie dotykają jedynie: siła bezwładności działająca równocześnie w lewo,  w prawo i do góry oraz "1 = 1 i  1≠1" czyli  rodzime odkrycia salonowe.
Poniższy wynalazek  napędu rakietowego jego autor też wydaje się traktować poważnie.

Wakacyjny klub wesołych idiotów
Na razie jeszcze nie został uprowadzony, co kiedyś jednego naszego kolegę przejściowo dotknęło.

 

 

Bardzo były fizyk teoretyk, do 1982 pracownik naukowy. Autor referatu na I Konferencji Smoleńskiej. Dzisiaj sam zdziwiony, skąd w tym temacie i miejscu się znalazł. Archiwalne notki: http://mjaworski50.blogspot.com/ Odznaczony Krzyżem Wolności i Solidarności ale też podejrzany o przynależność do niedorżniętej watahy współpracowników gestapo.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie